Härnösand-Helsingborg

Om två veckor är jag tillbaka i södern. Många timmar på bussen blir det. Igen. Lite scouting i lägerversion blir det denna gången. Och några dagars relaxande i kära Helsingborg. Jag har en känsla av att jag aldrig kommer kunna lämna kära skåne helt och hållet. Som någon slags flyttfågel kommer vingarna nog bära mig ner dit igen. Någon gång. Just nu funderar jag dock på att flytta ihop med en polare i en större lägenhet här i stan. Jag börjar tröttna på mitt minikök med minivask och miniugn. För att inte tala om mannen ovanför som skriker om morgnarna och fordonen som kör utanför fönstret mitt.
And some more poetry:

A pirate's last song
no claws of justice
no laws at sea
no pointless rules
but those founded by me

now walking ashore
you say I've done wrong
you want me in shackles
to sing my last song

bot know I've done nothing
to hurt any living
stole from no poor
just kept my own heading

I gave to the needy
the meager and sick
yet you say I belong
behind black bar and bric

you want people like me
people that don't follows
strung up in chains
or facing the gallows

and now as I'm caught
you'll do as you please
but no mather what
I will rest in peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0