Oldsbergs telefonsvarare

Tufft. Eller ja, det hade ju varit sjukt mycket roligare om han svarat.
Det går bra på jobb nu. Det är skoj. Och nedräkningen tills jag får lägenheten har börjat. Så efter nästa vecka är alla glada vänner välkomna att hälsa på. Det är bara att ta tåget eller bussen upp. Flyga går också, men det är inte så bra för miljön. Om det är något annat än öl eller te ni dricker så måste ni slå en signal innan så jag hinner köpa hem, alternativ ta med eget.
Har varit ute i skogen med syster o co, men tyvärr träffade vi ingen björn. Han har varit och lämnat lite spår efter sig precis här i närheten, så chansen att få träffa honom finns faktiskt. Man får väl dock gå aningen tystare än vi gjorde. Hade varit riktigt najs att se en vild en. Men än så länge får jag nöja mig med rådjuren som äter på den nysådda gräsmattan.
Läser Jack Londons The Road. Jag vill också luffa.


Perhaps the greatest charm of tramp-life is the absence of monotony. In Hobo Land the face of life is protean - an everchanging phantasmagoria, where the impossible happens and the unexpected jumps out of the bushes at every turn of the road.
 -J. London -


Kommentarer
Postat av: Tessan

Du har ju redan varit ute och luffat ^^ på ditt eget lilla vis kanske? ;)

2009-10-04 @ 19:33:56
URL: http://proudscout.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0