Thoreau is king

Fick jobba dagtid ett tag, men är nu tillbaka på kvällstid. Det spelar inte så stor roll egentligen, det är ganska skönt att sova ut på morgonen. Jobbet har börjat bli lite halvtråkigt vissa dagar. Eller kanske mer segt än tråkigt. Det "jobbigaste" är att sitta still hela tiden. Jag ställer ju mig upp då och då och vissa gånger blir det några danssteg också. Men man är ju begränsad till ett litet område framför skärmen. Sladden till headsetet räcker ju inte hur långt som helst. Jag har en tendens till att bli rastlös ibland, så jag kikar runt lite på jobb där man får röra sig lite mer. Kanske blir städ igen, vem vet?

Det skulle blivit en tredje tatuering förra helgen, men han var bakfull och hade ont i ryggen. Men det blir nog snart av. Har ju en hel del texter till som jag vill göra. Några mer motiv än lejonet blir det nog inte. Det lär väl se ut som att någon klottrat ner mig när jag väl är färdig. Men Tolstoy, Thoreau och Jack London har många texter jag gillar.

Jag ska ner till skåne igen efter jul. Känns gött, även om det inte var så länge sedan jag var nere. Skulle vara konstigt att inte fira nyår med de jag brukar. Samtidigt som det känns självklart att åka ner så känns det jävligt surt att jag missar renslakten. Men jag får väl hoppas på att det dyker upp fler tillfällen.

Imorgon stundar julfest med jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0